Friss információk

A Business Coach is edző!

Proaktív Coach képzést indítunk felsőfokú végzettséggel rendelkezők részére.

Kezdési ideje: 2012. szeptember 8. A képzés három hónapon keresztül tart, havonta négy szombati napon.

Bővebb információ: http://kepzes.acoach.hu/


 

Alakformálás alapok 1. PDF Nyomtatás E-mail

Alakformálás alapok 1.

„Én nem szeretnék olyan izmos lenni!”

Vannak, akik mindenáron izmosabbak szeretnének lenni, de sokan egyenesen tartanak tőle! Nézzük először, hogy miért is jók az izmok.

Mindenkin van izom, még ott is, ahol nem is hiszi.  Nélküle ugyanis nem tudnánk mozogni. Tehát az a kijelentés, hogy „nekem olyan nincs is”, nem helytálló, szerencsére. Az izmok és a csontrendszer adják a test formáját (a zsír alatt…), és a kettő közül, belátható okokból, az izom formálható könnyebben. Az edzés során az alakformálás valójában nem az izmok formájára, hanem a méretére hat, alakját a génjeid határozzák meg. Az izomnövelés, és persze a zsírégetés, a tulajdonképpeni alakformálás. Miért nem elég, ha egyszerűen a zsírégetéssel foglalkozol erősítés nélkül? Egyrészt egy izmosabb ember sokkal több kalóriát használ, tehát többet ehet a hízás veszélye nélkül. Másrészt, ha csupán lefogysz, attól még nem lesz kerek vállad, formás combod és feneked. Sem lapos hasad. Pedig a legtöbben erre vágyunk. És ezek csak a külsőségek. A törzsizmok (has és hát) különösen fontosak a gerinc egészsége és a szép testtartás szempontjából, ezeket az alapokat nem szabad elhanyagolni!

Nézzük tehát, hogy mitől nő (= formásodik) az izom. Szükség van:

1.       Edzés végzésére, mégpedig ellenállással szemben végezve. Ez lehet saját testsúly, súlyzó, gumikötél, stb.  A lényeg, hogy nehéz legyen, és egyre nehezebb! A kis súly + nagy ismétlésszám nem fog szálkásítani, csak az idődet vesztegeted.

2.       Pihenésre. Az edzés csak inger a fejlődéshez, ami a pihenő alatt történik.

3.       Megfelelő tápanyagbevitelre. Az izom fehérjéből épül fel, e nélkül nem megy. Nagy arányban a húsban, halban, tejtermékekben, tojásban, hüvelyesekben, szójában található meg. Ha kifejezetten nagyobb szeretnél lenni, akkor többet is kell enned a szinten tartó kalóriamennyiségnél, de ha fogyni akarsz, akkor sem a koplalás a célravezető.

Nem reális félelem az, hogy egy nő férfiasan izmos lesz. Ehhez feltétlenül szükség van bizonyos hormonokra, amik természetes körülmények között nagyon kis arányban vannak jelen a női szervezetben (és persze hihetetlenül kemény edzés folytatására). Most már remélem semmi nem tart vissza attól, hogy súlyzókat fogj a kezedbe!:)

Rusznák Csilla - személyi edző