Friss információk

A Business Coach is edző!

Proaktív Coach képzést indítunk felsőfokú végzettséggel rendelkezők részére.

Kezdési ideje: 2012. szeptember 8. A képzés három hónapon keresztül tart, havonta négy szombati napon.

Bővebb információ: http://kepzes.acoach.hu/


 

Tényleg éhes vagy? PDF Nyomtatás E-mail

Tényleg éhes vagy?

Avagy gondolatok Paul McKenna felkavaró „Le tudlak fogyasztani” című könyvéről.

 

Ezt a cikket nem versenyző testépítőknek írtam (habár számukra is lehetnek benne elgondolkodtató dolgok), hanem átlagos, fogyni vágyó embereknek!

 

Úgy döntöttem, hogy a táplálkozásról szóló rovatot nem valami sablonos témával indítom, hiszen több száz diéta van, ami csak azzal foglalkozik, hogy mit ehetsz meg, és mit nem. Íme egy könyv, ami a fogyást a pszichológia oldaláról közelíti meg. Legyünk nyitottak erre is! Itt jegyezném meg, hogy csupán fogyás kérdésköréről van szó, az alakformálás egy külön téma!

Nem kérdés, hogy a különböző ételeknek nagyon eltérő hatása lehet a szervezetünkre, amivel jó, ha tisztában vagyunk. A későbbi cikkeimben leírom, hogy mely tápanyagoknak mi a szerepe, és hogy egyik sem ellenség valójában.

 

Vajon az egyetlen járható út a fogyáshoz, hogy a testünk jelzéseit semmibe véve étkezünk? Például 3 óránként akkor is, ha nem akkor vagyunk éhesek? A válasz: NEM.

A legtöbb diéta  problémája az, hogy nem tartható hosszú távon, mert gyakran:

- feladjuk, és újra visszahízunk,

- a gondolataink állandóan az ételek körül forognak,

- boldogtalanná, kimerültté vagy ingerültté válunk,

- sajnáljuk magunkat azért, mert nem ehetünk azt, amit szeretnénk,

- antiszociálissá válunk.

 

McKenna szerint 4 alapszabály van, amit ha betartunk, fogyni fogunk:

 

1. Akkor egyél, amikor éhes vagy!

A legfontosabb, hogy ne keverd össze az érzelmi éhséget a fizikaival! Az érzelmi éhségnek több oka is lehet, pl. harag, unalom, aggodalom, bánat. Tedd fel magadnak a kérdést: „tényleg éhes vagyok, vagy csak kellemesebben akarom érezni magam?”

 

2. Azt egyél, amit szeretnél, és ne azt, amiről úgy gondolod, hogy kellene!

Ha egy étel tiltott, azonnal sokkal vonzóbbá válik! Ne félj attól, hogy hetekig csak csokit fogsz enni! A tested ennél okosabb.

 

3. Tudatosan egyél, és élvezz minden falatot!

Ez a legfontosabb, hiszen csak akkor tudod élvezni az ételt, ha tényleg éhes vagy, azt eszel, amit szeretsz, és nem habzsolsz rosszullétig.

Élvezd az ízeket, lassan egyél, rágd meg rendesen az ételt! Ne nézz TV-t evés közben!

 

4. Amikor úgy érzed, jóllaktál, hagyd abba az evést!

Akkor is, ha nem ettél meg mindent a tányérodról! Attól még, hogy megeszed, az afrikai gyerekek nem éheznek kevésbé. Még kidobnod sem kell, később is megeheted, ami maradt.

 

És még 3 dolog:

Ha éhesnek érzed magad, igyál egy pohár vizet, lehet, hogy csak szomjas vagy!

Csak 2 hetente állj mérlegre!

A testmozgás fontos!

 

Ez egy nagyon rövid vázlat. A könyv még kiegészül többek közt remek vizualizációs technikákkal és egy gondolatprogramozó CD-vel. Ha felkeltettem az érdeklődésed, nézz be egy könyvesboltba! Mit veszíthetsz? Esetleg jobban fogod érezni magad a bőrödben, és nem mellékesen lefogysz… Ne feledd azonban, hogy a tested formáján és arányain sportolással tudsz változtatni, ezt a táplálkozás önmagában nem oldja meg!

 

Rusznák Csilla - személyi edző